Przejdź do głównej zawartości

A potrafisz podnieść traktor?

Często znęcam się w notkach nad kobietami, które szybko i bez wysiłku chcą schudnąć. By puchło równo, dołożę dzisiaj facetom, którzy szybko chcą być więksi i silniejsi. I najlepiej, gdyby mogli dojść do tego poprzez pigułki, proszki, napoje i trening do_pożygania.

Nie mówię nic nowego, nie? A jednak.

Od internetowych "ekspertów" topią się gałki oczne, nie wiadomo już w co wierzyć, a tym bardziej - co robić. Na sali treningowej czy siłowni, często panuje przeświadczenie, że jeżeli możesz się ruszać "po", a na drugi dzień nic cię nie boli - to się opierdalałeś i nic z tego nie będzie. To tak GŁUPIE, że podejrzewam iż wymyślił to jakiś poseł w sejmie, pomiędzy ustalaniem diet poselskich a kwotami przeznaczonymi na szkolnictwo wyższe.

To jednak dlatego trenujących jest zawsze dużo w jednym rzucie na taśmie, a potem równie szybko ich ubywa. Nikt bowiem nie może utrzymać tempa treningu, w którym niszczysz siebie i oczekujesz, że będziesz szybszy, lepszy lub silniejszy. Jeżeli tego nie pojmujesz, to znaczy że późno się urodziłeś - ale gdzieś tak po czterdziestce, kiedy przestaniesz powoli wierzyć w swoją nieśmiertelność, dotrze do Ciebie ta szalenie skomplikowana koncepcja treningu NIE_do_pożygania. Tymczasem..

Jeżeli przez miesiąc będziesz chodził z balkonikiem i prosił o zawiązanie butów, to wiedz, że siły tak nie zrobisz.

Siła nie jest umiejętnością, którą wytrenujesz poprzez zarżnięcie własnych mięśni. Warto byś sobie gdzieś to zapisał. I czytał za każdym razem, gdy wybierasz drogę do kontuzji.

Mądry trener wie jak budować treningi, jak rozdzielać te na maksimum możliwości od tych na maksimum efektów - gdyż, o ironio, nie są one tożsame. Napalony klient natomiast chce od razu góry przenosić i bić rekordy z tygodnia na tydzień. Nie pozwól więc zepsuć siebie - w końcu nie rodzisz się z częściami zamiennymi - i nie trenuj do zajechania dla samej istoty "zajechania". Własne kompleksy lecz logiką, a nie ambicją.



I najpiękniejszy tekst w tym roku:
(sytuacja PO treningu, gdzie nasze TopTeam guys znęcają się nad sobą)
TT - Chodź X! Spróbuj wziąć 40kg w press'ie!
X ze stoickim spokojem - Panowie, nie zrozumcie mnie źle, siła by wziąć to w press'ie jest, tylko jeszcze za słabą psychikę do tego mam.
(mówiąc to postukał się w głowę i z godnością poszedł do szatni)


Twój trening na siłę:



Czas: 15 minut

Ćwiczenia:
1. SWING
2. Martwy ciąg

Twoja rozpiska:
Najoptymalniej jest ćwiczyć z ciężarami, które pomiędzy sobą przeskakują o 4kg. Niekoniecznie odnosi się to do innych technik DLA KOBIET, gdzie np. w takim Pressie różnica 2kg to już rozstrzał. Jeżeli jednak nie masz takiego wyboru wśród obciążenia - ćwicz z tym co masz.

P.S. Ćwiczenie z czymś co waży mniej niż 8kg to TWOJA strata czasu.

Obowiązuje od 4 do 6 ruchów KAŻDYM ciężarem, i nie, nie możesz zrobić 6 najlżejszym a 4 najcięższym. Musi być po równo. W ilu seriach? 3 to minimum, 5 to maksimum. I nie, nie rób z tego treningu "dobitki" innego treningu, ani nie dodawaj do niego jakiegoś długiego cardio. Rozgrzewka, trening, prysznic, fajrant.

Zielona: Swing: ciężary pomiędzy 8kg a 16kg, Martwy: ciężary pomiędzy 8kg a 16kg
Pomarańczowa: ciężary pomiędzy 12kg a 20kg, Martwy: ciężary pomiędzy 16kg a 32kg
Czerwona: Swing: ciężary pomiędzy 24kg a 32kg, Martwy: ciężary pomiędzy 32kg a 60kg

Enjoy!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dupka jak orzeszek, twarz jak rozdeptana pizza

Za każdym razem jak zaczyna grozić blogowi zadęcie profesjonalizmu, zaczynam pisać o pierdołach. Tak, to celowe. Podobno tak się utrzymuje uwagę co płochliwszych rybek w Sieci. Co by jednak nie mówić o temacie, jest on istotny dla kontynuacji gatunku. A przecież budowanie silniejszych, sprawniejszych i ponętniejszych fizycznie ciał nie może obyć się bez wyjściowego pyska. Nawet, gdy stanowi on sam w sobie zaprzeczenie stereotypowego pojęcia piękna. Znowu będzie z autopsji, bo na innych ludziach możliwości eksperymentowania mam ograniczone. Za każdym razem, jak zgłaszałam aptekarzom/kosmetyczkom/doradczyniom sklepowym ciągły problem z cerą - uporczywym trądzikiem - doradzano mi dwie rzeczy: 1. Poczekaj aż minie ci faza dojrzewania. 2. Musisz myć twarz rano i wieczorem. Seriously. SERIOUSLY. Rozumiem, że moja fizjonomia może budzić lekkie wątpliwości co do mojej inteligencji i nie zaprzeczam, że mam swoje dni, gdzie wszystko co wychodzi z moich ust przypomina o tym, że

Czy honorują Państwo karty Benefit?

Średnio kilka razy w miesiącu dostaję telefon z takim pytaniem. Przez pierwsze dwa lata odpowiadałam grzecznie, że "nie, nie honorujemy, ale pierwsze zajęcia oferujemy gratis i mamy świetną ofertę na...". Za każdym razem jednak dostawałam lekko arogancką i znudzoną odpowiedź "a to dziękuję", by nie powiedzieć, że drzwi jebiemnietoizmu waliły mnie w twarz . Przez drugi rok działalności mojego klubu IRON CHURCH , który kosztował i wciąż kosztuje mnie masę zdrowia, nerwów i pieniędzy* *czyli zupełnie jak mój kot , wdawałam się w polemikę typu "nie, nie *honorujemy*, gdyż nasi Instruktorzy PŁACĄ ciężkie pieniądze za oferowaną u nas wiedzę, zatem muszą je zarabiać". Zauważyłam jednak, że spotyka się to z kompletnym brakiem zrozumienia* *seriously, I'm shocked , jak gdybym po chamsku ODMAWIAŁA przyjęcia pieniędzy od firmy Benefit. Nie kwestionuję mojego chamstwa. Po co miałabym się niby tyle uśmiechać i ryzykować pomarszczeniem ryjka na późną starość w w

Kobiety nie biegają za mężczyznami

tak jak pułapki nie biegają za myszami. (dwa głębokie wdechy) Cześć, nazywam się Angela i NIE BIEGAM . Nie stosuję endomodo, nie noszę bransoletek nike'a, nie wiem jak wygląda adidas miCoach. Używam telefonu, od którego jestem bardziej smart i niestety nawet jakbym chciała, to ZOMBIE mi nie działają. Prawdę mówiąc może dwa razy w życiu biegłam do autobusu. Bieganie zawsze traktowałam trochę jak fizyczne upokorzenie, preferując poruszanie się dostojnym ślizgiem gejszy, ewentualnie krabim podskokiem via Zoidberg. Rozumiem ideę "do biegania trzeba się przekonać biegając" , jednak jej atrakcyjność plasuję w okolicach kotletów sojowych. Jeśli podzielasz - ta notka jest dla Ciebie. Przeczytałam kilka mądrych artykułów na temat "biegając bez diety NIE SCHUDNIESZ" . Pogadałam ze znajomymi, którzy karierę biegania zakończyli na różnych kontuzjach kostek i kolan . Wysłuchałam zalet, doceniam element "oczyszczenia głowy z myśli", dostrzegam ironię przekonania v