Przejdź do głównej zawartości

A potrafisz podnieść traktor?

Często znęcam się w notkach nad kobietami, które szybko i bez wysiłku chcą schudnąć. By puchło równo, dołożę dzisiaj facetom, którzy szybko chcą być więksi i silniejsi. I najlepiej, gdyby mogli dojść do tego poprzez pigułki, proszki, napoje i trening do_pożygania.

Nie mówię nic nowego, nie? A jednak.

Od internetowych "ekspertów" topią się gałki oczne, nie wiadomo już w co wierzyć, a tym bardziej - co robić. Na sali treningowej czy siłowni, często panuje przeświadczenie, że jeżeli możesz się ruszać "po", a na drugi dzień nic cię nie boli - to się opierdalałeś i nic z tego nie będzie. To tak GŁUPIE, że podejrzewam iż wymyślił to jakiś poseł w sejmie, pomiędzy ustalaniem diet poselskich a kwotami przeznaczonymi na szkolnictwo wyższe.

To jednak dlatego trenujących jest zawsze dużo w jednym rzucie na taśmie, a potem równie szybko ich ubywa. Nikt bowiem nie może utrzymać tempa treningu, w którym niszczysz siebie i oczekujesz, że będziesz szybszy, lepszy lub silniejszy. Jeżeli tego nie pojmujesz, to znaczy że późno się urodziłeś - ale gdzieś tak po czterdziestce, kiedy przestaniesz powoli wierzyć w swoją nieśmiertelność, dotrze do Ciebie ta szalenie skomplikowana koncepcja treningu NIE_do_pożygania. Tymczasem..

Jeżeli przez miesiąc będziesz chodził z balkonikiem i prosił o zawiązanie butów, to wiedz, że siły tak nie zrobisz.

Siła nie jest umiejętnością, którą wytrenujesz poprzez zarżnięcie własnych mięśni. Warto byś sobie gdzieś to zapisał. I czytał za każdym razem, gdy wybierasz drogę do kontuzji.

Mądry trener wie jak budować treningi, jak rozdzielać te na maksimum możliwości od tych na maksimum efektów - gdyż, o ironio, nie są one tożsame. Napalony klient natomiast chce od razu góry przenosić i bić rekordy z tygodnia na tydzień. Nie pozwól więc zepsuć siebie - w końcu nie rodzisz się z częściami zamiennymi - i nie trenuj do zajechania dla samej istoty "zajechania". Własne kompleksy lecz logiką, a nie ambicją.



I najpiękniejszy tekst w tym roku:
(sytuacja PO treningu, gdzie nasze TopTeam guys znęcają się nad sobą)
TT - Chodź X! Spróbuj wziąć 40kg w press'ie!
X ze stoickim spokojem - Panowie, nie zrozumcie mnie źle, siła by wziąć to w press'ie jest, tylko jeszcze za słabą psychikę do tego mam.
(mówiąc to postukał się w głowę i z godnością poszedł do szatni)


Twój trening na siłę:



Czas: 15 minut

Ćwiczenia:
1. SWING
2. Martwy ciąg

Twoja rozpiska:
Najoptymalniej jest ćwiczyć z ciężarami, które pomiędzy sobą przeskakują o 4kg. Niekoniecznie odnosi się to do innych technik DLA KOBIET, gdzie np. w takim Pressie różnica 2kg to już rozstrzał. Jeżeli jednak nie masz takiego wyboru wśród obciążenia - ćwicz z tym co masz.

P.S. Ćwiczenie z czymś co waży mniej niż 8kg to TWOJA strata czasu.

Obowiązuje od 4 do 6 ruchów KAŻDYM ciężarem, i nie, nie możesz zrobić 6 najlżejszym a 4 najcięższym. Musi być po równo. W ilu seriach? 3 to minimum, 5 to maksimum. I nie, nie rób z tego treningu "dobitki" innego treningu, ani nie dodawaj do niego jakiegoś długiego cardio. Rozgrzewka, trening, prysznic, fajrant.

Zielona: Swing: ciężary pomiędzy 8kg a 16kg, Martwy: ciężary pomiędzy 8kg a 16kg
Pomarańczowa: ciężary pomiędzy 12kg a 20kg, Martwy: ciężary pomiędzy 16kg a 32kg
Czerwona: Swing: ciężary pomiędzy 24kg a 32kg, Martwy: ciężary pomiędzy 32kg a 60kg

Enjoy!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kettlebell Planet - czyli pdfy treningowe

Jako, że czytamy się w Nowym Roku, wypadało by zacząć cisnąć reklamę nowego pdf'a Angeli i wspomnieć coś o PowerWorkout Premium (tak, drodzy czytelnicy, temat odkopany!). Azaliż jednak jest tak, że zima Angelę w ciula zrobiła i.. sesja zdjęciowa nie nastąpiła z braku śniegu (a zimówki założone..). Nie, że narzekam, iż nie jest mokro, pizgająco i ślisko. Taka bardzo późna jesień mi bardzo odpowiada, jako iż wyszło z testów klinicznych, iż.. uczulona jestem na ciepło.

Tak. Bycie zimną suczą nagle nabrało cech medycznych.



Zanim ucieszę Wasze pyski nowymi odcinkami treningowymi, wyjaśnię sprawę nowego PDF'a. Zatem. Nowy pdf sobie czeka na uzupełnienie graficzne.

...i skoro jest to już trzeci wytwór mojej zawodowej wyobraźni (kiedyś mi wepchną te słowa w twarz coś czuję), mogę rzucić nieco światła na większy projekt, jaki planowany jest od dwóch już lat. Ma on nawet swoją nazwę, bo kobiety nie mogą się oprzeć nazewnictwu od czasów biblijnych.

Kettlebell Planet.
Taadaaaaam! Bosz jak…

Dupka jak orzeszek, twarz jak rozdeptana pizza

Za każdym razem jak zaczyna grozić blogowi zadęcie profesjonalizmu, zaczynam pisać o pierdołach. Tak, to celowe. Podobno tak się utrzymuje uwagę co płochliwszych rybek w Sieci. Co by jednak nie mówić o temacie, jest on istotny dla kontynuacji gatunku. A przecież budowanie silniejszych, sprawniejszych i ponętniejszych fizycznie ciał nie może obyć się bez wyjściowego pyska. Nawet, gdy stanowi on sam w sobie zaprzeczenie stereotypowego pojęcia piękna.

Znowu będzie z autopsji, bo na innych ludziach możliwości eksperymentowania mam ograniczone.

Za każdym razem, jak zgłaszałam aptekarzom/kosmetyczkom/doradczyniom sklepowym ciągły problem z cerą - uporczywym trądzikiem - doradzano mi dwie rzeczy:

1. Poczekaj aż minie ci faza dojrzewania.

2. Musisz myć twarz rano i wieczorem.

Seriously.

SERIOUSLY.

Rozumiem, że moja fizjonomia może budzić lekkie wątpliwości co do mojej inteligencji i nie zaprzeczam, że mam swoje dni, gdzie wszystko co wychodzi z moich ust przypomina o tym, że kolor włosów jest…

Kettlebell nie dla każdego - o sylwetkach trenujących kobiet.

Zdaje się, że swojego czasu Internety zasypane były mniej lub bardziej obszernymi materiałami w temacie, jak zmienia się kobieca sylwetka pod wpływem ciężarów. Jako jednak, że nie ma obecnie naborów na grupy początkujące, poczułam się w pełni usprawiedliwiona podejmowaniem tego wątku - bez posądzania mnie o bezwzględne nagabywanie, tudzież zniechęcanie do ruszenia dupy w kierunku sportów siłowych.

Kettlebell nie są dla każdego. Są rzeczy, których się nie dowiesz przed rozpoczęciem treningów.

Ale to głównie wina skamląco-jęczących pizduniek, które nabawiają się przepukliny od przeszukiwania alliexpress czy innej dawandy, w poszukiwaniu nowych trendy legginsów podnoszących optycznie pośladki* *walcie się. Nie działają. Po prostu łatwiej jest mówić "żadne mięśnie Ci nie urosną", niż tłumaczyć podstawy biologii 19 lub.. 28-latce.

Wróćmy jednak do tematu przewodniego - czyli sadła na trenujących laskach, braku cycków i przerośniętych barach vel rozlewających się płetwach morświna.…