Przejdź do głównej zawartości

Dupa na swoim miejscu, czyli wysoko.

W sumie nie mam dla Was notki, więc można darować sobie tekst i przejść do treningu. Trening jest fajny, notka jest o dupie. Nie Maryni. Twojej.

Kiedyś pisałam o takiej mądrej myśli ludowej:

"Facet nie pies, na kości nie poleci. Ale też i nie sikorka, by szaleć za słoniną."

Jak to się więc ma do tego, że popularnością cieszą się spore cycki i krągła pupa? Słoninka, jak nic. Tyle, że musi być jędrna i sprężysta. Coś ewolucyjnego chyba, związanego z synonimem dobrych genów i dostatku pożywienia, nie tyle dla nosicielki, co dla potomstwa.

Ale przy ostrych treningach cycki maleją - chyba, że są przeogromne od ptactwa sterydowego (czyt. kurcacków) i zaczynają nie tyle maleć, co wracać w granice tego, co grawitacja już tak mocno nie przyciąga. Ile by się nie zachwycać zgrabnymi mięśniami u kobiet trenujących bardziej niż rekreacyjnie, zawsze znajdzie się loża szyderców, ów deficyt przyrostu klatki piersiowej wyszydzający. Na nic komentarze, że worki tłuszczu rozmiaru D w sporcie przeszkadzają - w końcu przecież każda odtłuszczona gwiazda fitness radzi sobie z zachowaniem formy pomimo silikonowego balastu. Można? Można! wybić sobie zęby biegając lub stając na rękach - też można



Też gapię się od czasu na takie zdjęcia i wzdycham zazdrośnie, macając się po swojej fałdce na brzuchu. Swoją drogą, że każdy jak siedzi, ma fałdkę, chyba, że jest się Iwonką.

Pomijając niewątpliwe docinki na temat Targowiska Próżności, silne mięśnie pośladków to też odciążenie kręgosłupa. Jeżeli więc wizja większych piersi nie unosi się nad horyzontem, zainteresuj się tym, co możesz zrobić sama. Bo lepsza pupa jest w Twoim zasięgu i nie daj sobie wmówić, że Matka Natura odmówiła Ci prawa do ponętnych pośladków, nie umieszczając bardzo opalonego kochanka prababci w Twoim rodowodzie.

Dupa też ma mięśnie. Jeżeli nigdy ich jeszcze nie czułaś, teraz poczujesz jak płoną.

Keep it simple, but play it hard. Oto, moim zdaniem, najlepsze co możesz zrobić w 20 minut dla swojej pupy.
A na Was, płci brzydsza, ten trening jest obowiązkowy, jeżeli macie nogi szczuplejsze od moich.



Czas: 20 minut

Ćwiczenia:
1. Przysiad na nodze z jednym kettlem
2. Back squat
3. Przysiad na nodze z dwoma kettlami
4. Front squat

Liczba powtórzeń się nie zmienia - ciągle dążysz do 5 powtórzeń. Trzy rundy 1+2, a następnie trzy rundy 3+4. Pomiędzy ćwiczeniami ok 2 minuty przerwy, pomiędzy rundami ok.3 minuty przerwy. Stretching na koniec!

Twoja rozpiska:
Pamiętaj o delikatnej rozgrzewce, tak by podnieść temperaturę ciała i rozruszać mięśnie. Niech krew sobie pokrąży żwawiej.
Jeżeli masz tylko jeden odważnik - pomyśl o zakupie cięższego. Jeżeli nie masz gryfu od sztangi - użyj dowolnego kija (może masz odważniki na rzepy? przyczep je), potrenuj wolne schodzenie w dół i szybkie wstawanie - głową w górę. Skup się na technice - na kolanach, na oddechu (tak wiem, po hejtowanym syczeniu czas na obciachowe chrząkanie), na przypięciu pośladków.

Zamiast kija możesz też wykonać powtórzenia z kettlem - zamiast back squat weź lżejszego kettla do goblet squat (pamiętaj, łokcie między kolana), a do front squat - coś cięższego do goblet squat.

Dopóki nie wyczyszczę swojej techniki przysiadu ze sztangą, nie zobaczycie mnie z obciążeniem.

Zielona: Przygotuj 8kg i 12kg. Pierwsze przysiady na nodze zrobisz tylko z 12kg kettlem. Po trzech takich rundach, do przysiadów na nodze weźmiesz tylko 8kg (tak, jednego kettla). Przysiady na dwie nogi - goblet squat najpierw z 8kg, a po trzech takich rundach - z 12kg. jeżeli trenujesz z kijem - w jednej serii masz 10 przysiadów.

Pomarańczowa: Przygotuj 8kg, 12kg i 16kg. Najpierw weź 16kg. W drugiej turze weź 8kg i 12kg, pilnując by lżejszy kettel był po stronie nogi na którą pracujesz.

Czerwona: Przygotuj 12kg, 16kg i 20kg. Najpierw weź 20kg. W drugiej turze weź 12kg i 16kg, tak jak robię to na filmiku. Jeżeli chodzi o panów - dla Was odpowiednio wagi przekładają się na 28kg jako najcięższy kettel. Więcej Ci nie potrzeba!

Enjoy!

Komentarze

  1. "Jak to się więc ma do tego, że popularnością cieszą się spore cycki i krągła pupa? Słoninka, jak nic. Tyle, że musi być jędrna i sprężysta. Coś ewolucyjnego chyba, związanego z synonimem dobrych genów i dostatku pożywienia, nie tyle dla nosicielki, co dla potomstwa."
    Otóż nie. Jest to klasyczny błąd wynikający z przeintelektualizowania i nadinterpretacji.
    Zgrabna dupa i cycki są fajne, bo są miłe w dotyku - dlatego sprężyste są OK a nie-sprężyste mniej OK.
    I już, ciach, cała filozofia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie za Pani na zdjęciu wygląda już trochę jak chłop. Sam jestem zakochany w siłowni i różnego typu sportach i uważam, że fajnie być dobrze zbudowanym ale niektóre kobitki chyba grubo przesadzają... Według mnie w tym przypadku to już jest choroba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przynajmniej zagadka męskich cycków znalazła swoje rozwiązanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze mały apdejt.
    To nie tylko kwestia dotykowa, ale też doznań wizualnych. Jakkolwiek preferuję babeczki, to na dobrze zrobionego (w sensie nie przepakowanego, ale proporcjonalnie zbudowanego i zarzeźbionego) faceta to aż miło popatrzeć. W sensie czysto estetycznym - tak, jak przyjemność sprawia oglądanie fajnego samochodu, architektury itp.
    Zgrabne, jędrne ciało, czy to damskie, czy męskie, jest po prostu ładne.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam pytanie. Chyba zaraziłaś mnie kettlami i w najbliższym czasie, jak finanse dopiszą, zamierzam je kupić.
    W jakie na początek zainwestować ciężary i ile tego kupić? I czy firma ma znaczenie?
    Żałuję, że już zakończyłam studia w Zielonej Górze. Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
  6. Git! Dopóki finanse nie dopisują, zacznij od treningów z masą własnego ciała - pierwsze combosy będą jak znalazł.

    Wagi dobieramy w zależności od tego ile ważysz i jaką masz sportową przeszłość. Jeżeli jesteś początkujacą, średnio ruszającą się kobietą w przedziale wagowym do 70kg - warto zacząć od 8kg i 12kg. I zbierać na 16kg ;)

    Firma ma bardzo duże znaczenie - począwszy od wyważenia, rodzaju rączki, wielkości uchwytu, wielkości 'kulki' i materiału użytego. Macałam już mnóstwo kettli, większość dostępnych w sklepach sportowych lub marketach nie nadaje się do treningu balistycznego. Jak masz kupić, to kup raz a dobrze. Poza tym, kettle zawsze można sprzedać - wierz mi, chętni na tańszy oryginalny sprzęt zawsze będą. Dlatego polecam ci www.centrumkb.pl - dział sklep.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo bym uważał podczas przysiadów na jednej nodze. Zauważyłem na filmiku, że chwiejesz się lekko, a takie zachwiania strasznie, ale to strasznie nadwyrężają ścięgna w kolanie. Ciężko mi dokładnie opisać które, ale jest to dosyć poważny problem.
    Lepiej chyba by było robić pełny przysiad, z asekuracją przy jakiejś ścianie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Te na jednej nodze bardzo mi pomagają w nauce balansu, który jak widać jeszcze ucieka. Trenuje je rzadko i w różnych konfiguracjach, vide Skazany. Ścięgna mam nadwyrężone jednak nie od przysiadów a od rurki ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Golizna i kettlebell - czyli dlaczego trenujemy na boso?

W odmętach internetów można znaleźć kilka ciekawych artykułów poruszających zagadnienie treningu stopy w bardzo profesjonalny sposób. Z życia jednak wiem, że popularność ich nie sięga ułamka procenta polskich sióstr śpiewających kolędy, dlatego postanowiłam przybliżyć temat w sposób krótszy i grubszy od jamnika w sweterku.

Mamy trening na Brazylijskie Pośladki, 6-Pak, Zestaw Dyskotekowy, Siłę Koksa, TurboSpalanie, Zwierzęcą Mobilność, czy Chińsko-Rosyjski Stretching. Mamy też Zdrowe Plecy, MDM bez dopłat, Skakanie Z Posikiwaniem, ŻygFit, Bieganie i Pedałowanie w Miejscu, i.... iiiiiiii odczepcie się, bo dobrze się bawię. *z treningiem stopy to się na jodze możesz spotkać, ale nie psuj mi flow

Stopy to odpowiednik i zawieszenia i opon w aucie. Olanie tego temat prowadzi do zakodowania złych wzorców ruchowych, słabej postawy i, nieuchronnie, bólu w różnych częściach ciała.

Nie widziałam jednak osobnego treningu na silne&niezależne stopy – choć może żyję w Ciemnogrodzie i zajęcia Sexy…

Kettlebell Planet - czyli pdfy treningowe

Jako, że czytamy się w Nowym Roku, wypadało by zacząć cisnąć reklamę nowego pdf'a Angeli i wspomnieć coś o PowerWorkout Premium (tak, drodzy czytelnicy, temat odkopany!). Azaliż jednak jest tak, że zima Angelę w ciula zrobiła i.. sesja zdjęciowa nie nastąpiła z braku śniegu (a zimówki założone..). Nie, że narzekam, iż nie jest mokro, pizgająco i ślisko. Taka bardzo późna jesień mi bardzo odpowiada, jako iż wyszło z testów klinicznych, iż.. uczulona jestem na ciepło.

Tak. Bycie zimną suczą nagle nabrało cech medycznych.



Zanim ucieszę Wasze pyski nowymi odcinkami treningowymi, wyjaśnię sprawę nowego PDF'a. Zatem. Nowy pdf sobie czeka na uzupełnienie graficzne.

...i skoro jest to już trzeci wytwór mojej zawodowej wyobraźni (kiedyś mi wepchną te słowa w twarz coś czuję), mogę rzucić nieco światła na większy projekt, jaki planowany jest od dwóch już lat. Ma on nawet swoją nazwę, bo kobiety nie mogą się oprzeć nazewnictwu od czasów biblijnych.

Kettlebell Planet.
Taadaaaaam! Bosz jak…

Old peoples kettlebells - notka geriatryczna o Tobie.

Czujesz boskie uniesienie i dodatkową moc, gdy jednocześnie z grupą machasz swingi. Tempo. Dźwięk. Masa. Oddech. Przekraczanie granic.

Odstawiasz kettla, symulujesz rozciąganie, myjesz się, przebierasz, żegnasz z ekipą. I umierasz w domu.

To starość Cię dogania.
Człowiek jest zwierzęciem stadnym. Nie bez powodu każda kultura na planecie ziemi (z wyjątkiem kultur bakterii) ma w swoich strukturach społecznych jako karę jakąś formę odizolowania jednostki od masy.  Więzienie, banicja, wykluczenie społeczne, etc. Chcemy się wyróżniać na tle innych, ale jednocześnie "przynależeć". Instynkt stadny pełną gębą odzywa się już na poziomie doboru partnera czy zwierzęcego towarzysza. Nic wiec dziwnego, ze zajęcia ruchowe w grupie cieszą się niesłabnącym powodzeniem.

Może nie czysto kettlowe, ale o tym zaraz. (jak jesteś tu tylko po trening, to znajdziesz go na końcu notki)

Czy to w grupie z jednym tempem, czy bardziej w stylu siłowni - ludzie chcą być widziani, że "mogą, i to ile!&…