Przejdź do głównej zawartości

Lenistwo to też skill.

Staram się pisać regularnie, niestety zanim się obejrzę, to kolejny miesiąc się rozgaszcza, bociany wracają, kawa stygnie i ostatnia książka Hugh Howey'a "Sand" nie ma nic do rzeczy*. Wcale.

*jezujakryczałam

Zatem, by nie pozbawiać Was mojego uroku osobistego, postanowiłam skrócić męczarnie związane z cyzelowaniem słów* *i tak znajdzie się baran wierny tradycji "nie wiem, to się wypowiem". Obszernie i publicznie, i ukazać się również Waszym uszom, nie tylko oczom. Zaraz oczywiście się zacznie, że po polsku mówić nie umiem, bełkoczę popadając w dygresję, wcale_nie_jestem_zabawna, że o co niby chodzi i CZY TA PANI PIŁA?





Wiem, że ciężko będzie niektórym uwierzyć, że ten słodki pyszczek z powitania przedtreningowego, to taki paskudny charakter naprawdę ma, i że nikt jej tekstów na bloga nie pisze. O zgrozo, zamierzam epatować emocjami, mimiką twarzy, przypadkowymi przedmiotami i irytującymi dźwiękami.

Wiem, że przynajmniej połowa z Was będzie w szoku, i że ten szok nie na moją korzyść zadziała - w końcu ja też jestem zwykle zawiedziona w kinie na ekranizacji książek s-f. Obiecuję jednak, że postaram się zawsze malować przed włączeniem kamery.

Wielu ludzi nie czyta ze zrozumieniem. Jeżeli w ogóle czyta.

Ilość pytań z którymi się zderzam co jakiś czas daje mi porządne podstawy do twierdzenia, że świat pełen jest osób, które lenistwo intelektualne doprowadziły do stopnia jedynej umiejętności regularnie szlifowanej. Opracowałam nawet swój prywatny ranking stopni umysłowego lenistwa (z fizycznym nie mam problemu) z podziałem na "jeden łyk kawy, jeden kubek kawy, jedna melisa w tabletce, jedno pierdole-to-wszystko-idę-czytać". Kiedyś zapewne przedstawię go szanownemu gronu.

Tym przydługim wstępem - oto zapowiedź zmiany formy bloga. Nie zawsze oczywiście będzie to forma trzepotania jęzorem, gdyż jest wiele fajnych artykułów, które.. właściwie mogę Wam streścić ustnie i oszczędzić sobie czasu szukania odpowiedniej składni zdania. Ah tak. Jestem genialna.

Czasem będą również notki pisane. Głównie wtedy, gdy mój wygląd będzie sugerował potrzebę założenia torby foliowej na twarz, lub dostęp do narzędzi edytujących będzie utrudniony.

Ewentualnie mój debiut zostanie potraktowany z buta i tyle go będą widzieli. Tym czy innym sposobem, mam dla Was dzisiaj wypaśny trening. Enjoy.



Czas: 60 minut (+rozgrzewka)

Ćwiczenia:


1. Swing
2. Swing 1h
3. Highpull
4. Snatch
5. Overhead Squat / Clean+Squat

Rozpiska:
Jeżeli nie masz mobilności w barkach, podaruj sobie duży ciężar w Overhead'ach. Weź mały (po zrobionych snatch'ach), lub zostań przy tym którym trenujesz i wykonaj przysiady z kettlem w clean'ie.

Zielona:
Weź 8kg. Wykonaj swing oburącz a następnie od razu swing jednorącz. Spróbuj Highpull'a (ustawienie ciała jak przy poprawnie wykonywanej pompce na szeroko rozstawionych rękach) - jeżeli nie umiesz poprawnie wykonać Snatch'a - zrób więcej Highpull'i! Przysiady oczywiście możesz wykonać trzymając kettla w obu rękach (Goblet Squat), lub w Clean'ie.

Idziesz drabinką 1-1, następnie 2-2, etc. zmieniając ręce. Drabina od 1 powtórzenia do 5.
Serie: 2 lub 3.

Pomarańczowa:
Weź 12kg. Słabsza ręka idzie na większy odważnik. Drabina od 1 powtórzenia do 5. Serie: 2 lub 3.
Upewnij się, że masz opanowany Highpull zanim przejdziesz do Snatch. Wyjście mocne z bioder i wejście pod odważnik bez obijania nadgarstka!!!

Czerwona:
Weź 16kg. Wykonaj 1 lub 2 serie. Jeżeli czujesz, że jesteś silniejsza - możesz zrobić 3 serie (ale uważaj, poczujesz na drugi dzień!), lub zacząć w ogóle od 20kg (ty koksie). Pilnuj, by nie wykonywać siadów tak głębokich, byś miała problem ze wstaniem - jeżeli odważnik zaczyna się zachowywać podejrzanie, nie rzucaj go w tył! Zawsze przed siebie, tam gdzie nie masz stóp.

Komentarze

  1. Jestem za notkami pisanymi, bo w pracy nie moge youtuba odpalać :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Z początku jak zobaczyłam ten filmik to byłam sceptyczna. Potem go obejrzałam i... kręć, kręć, tak! Ale pisane posty też są jak najbardziej okej, od czasu do czasu. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne video! :D Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  4. No dobra, chciałam zamarudzić w obronie słowa pisanego, ale najpierw obejrzałam filmik :D Niemniej liczę na zapowiadaną różnorodność, bo czyta się Ciebie równie dobrze jak ogląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja bym tylko chciała, żeby czy w mowie, czy w piśmie zawsze było więcej niż mniej merytorycznie. O! Bo za to najbardziej cenię tego bloga i po to tu zaglądam. Co do częstotliwości to - przejaskrawiając - wolę jednak czekać dłużej na ciekawego posta od Ciebie niż 5 razy w tygodniu widzieć się tylko z Twoim kotem (chociaż jest oczywiście piękny!). Generalnie: trzymaj poziom i olej ociężałych umysłowo. Amen :D

    OdpowiedzUsuń
  6. hehehe jaki odjazd raz pierwszy jestem na tym blogu i na filmie patrze.. latające koty, świnie i inne odchyły z ketlem niezły świru jesteś, znalazł swój swego. Pzdr!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Golizna i kettlebell - czyli dlaczego trenujemy na boso?

W odmętach internetów można znaleźć kilka ciekawych artykułów poruszających zagadnienie treningu stopy w bardzo profesjonalny sposób. Z życia jednak wiem, że popularność ich nie sięga ułamka procenta polskich sióstr śpiewających kolędy, dlatego postanowiłam przybliżyć temat w sposób krótszy i grubszy od jamnika w sweterku.

Mamy trening na Brazylijskie Pośladki, 6-Pak, Zestaw Dyskotekowy, Siłę Koksa, TurboSpalanie, Zwierzęcą Mobilność, czy Chińsko-Rosyjski Stretching. Mamy też Zdrowe Plecy, MDM bez dopłat, Skakanie Z Posikiwaniem, ŻygFit, Bieganie i Pedałowanie w Miejscu, i.... iiiiiiii odczepcie się, bo dobrze się bawię. *z treningiem stopy to się na jodze możesz spotkać, ale nie psuj mi flow

Stopy to odpowiednik i zawieszenia i opon w aucie. Olanie tego temat prowadzi do zakodowania złych wzorców ruchowych, słabej postawy i, nieuchronnie, bólu w różnych częściach ciała.

Nie widziałam jednak osobnego treningu na silne&niezależne stopy – choć może żyję w Ciemnogrodzie i zajęcia Sexy…

Kettlebell Planet - czyli pdfy treningowe

Jako, że czytamy się w Nowym Roku, wypadało by zacząć cisnąć reklamę nowego pdf'a Angeli i wspomnieć coś o PowerWorkout Premium (tak, drodzy czytelnicy, temat odkopany!). Azaliż jednak jest tak, że zima Angelę w ciula zrobiła i.. sesja zdjęciowa nie nastąpiła z braku śniegu (a zimówki założone..). Nie, że narzekam, iż nie jest mokro, pizgająco i ślisko. Taka bardzo późna jesień mi bardzo odpowiada, jako iż wyszło z testów klinicznych, iż.. uczulona jestem na ciepło.

Tak. Bycie zimną suczą nagle nabrało cech medycznych.



Zanim ucieszę Wasze pyski nowymi odcinkami treningowymi, wyjaśnię sprawę nowego PDF'a. Zatem. Nowy pdf sobie czeka na uzupełnienie graficzne.

...i skoro jest to już trzeci wytwór mojej zawodowej wyobraźni (kiedyś mi wepchną te słowa w twarz coś czuję), mogę rzucić nieco światła na większy projekt, jaki planowany jest od dwóch już lat. Ma on nawet swoją nazwę, bo kobiety nie mogą się oprzeć nazewnictwu od czasów biblijnych.

Kettlebell Planet.
Taadaaaaam! Bosz jak…

Old peoples kettlebells - notka geriatryczna o Tobie.

Czujesz boskie uniesienie i dodatkową moc, gdy jednocześnie z grupą machasz swingi. Tempo. Dźwięk. Masa. Oddech. Przekraczanie granic.

Odstawiasz kettla, symulujesz rozciąganie, myjesz się, przebierasz, żegnasz z ekipą. I umierasz w domu.

To starość Cię dogania.
Człowiek jest zwierzęciem stadnym. Nie bez powodu każda kultura na planecie ziemi (z wyjątkiem kultur bakterii) ma w swoich strukturach społecznych jako karę jakąś formę odizolowania jednostki od masy.  Więzienie, banicja, wykluczenie społeczne, etc. Chcemy się wyróżniać na tle innych, ale jednocześnie "przynależeć". Instynkt stadny pełną gębą odzywa się już na poziomie doboru partnera czy zwierzęcego towarzysza. Nic wiec dziwnego, ze zajęcia ruchowe w grupie cieszą się niesłabnącym powodzeniem.

Może nie czysto kettlowe, ale o tym zaraz. (jak jesteś tu tylko po trening, to znajdziesz go na końcu notki)

Czy to w grupie z jednym tempem, czy bardziej w stylu siłowni - ludzie chcą być widziani, że "mogą, i to ile!&…